luni, 20 august 2012

Mesaj catre parinti, din Tabara de grup Limba Engleza, Ashford, UK

Dragi parinti,

Ne face mare placere sa va transmitem salutari din tabara de la Grosvenor Hall, o locatie superba,  care ne-a primit cu bratele deschise din primul moment in care am ajuns aici, si sa va scriem cateva cuvinte despre evenimentele desfasurate in prima saptamana de tabara.

Va comunicam ca in acest moment suntem in formula completa, asa cum fusese initial stabilit grupul: 17 copii si 2 Group Leaders.

Cei doi frati, Andrei si Alberto, au reusit sa se alature grupului si au ajuns in tabara sambata trecuta, impreuna cu Ileana Toma, colega mea.

Facem o mica recapitulare, incepand cu ziua plecarii in tabara, 4 August 2012.

Dupa un zbor fara incidente, am aterizat pe aeroportul Heathrow, unde reprezentantii Camp Beaumont ne-au asteptat zambitori pentru a ne conduce la locul de intalnire cu celelalte grupuri internationale si apoi catre autocarul care avea sa ne duca pana in frumosul campus Grosvenor Hall.

Cei  15 copii din Romania s-au alaturat celor peste 460 de tineri, sositi in tabara din tari precum Franta, Germania, Rusia, Ucraina, Italia, Spania, Nigeria sau Anglia, care erau deja cazati sau care au sosit la putin timp dupa noi.

Pentru ca, asa cum ne asteptam, copiii s-au placut si imprietenit imediat, inca din aeroportul din Romania,  au vrut sa fie cazati impreuna. Si cum „their wishes are our commands”  , am facut tot posibilul pentru a le face pe plac.

Suntem acum cazati in cladirea Bravo, iar fiecare camera in care sunt cazati copiii are doua cabine de dus si un compartiment separat pentru toaleta.

Cladirea Bravo este situata chiar langa receptie, unde sunt birourile celor din staff, si foarte aproape de toate celelalte cladiri din campus: dining hall, discoteca, salile de clasa, locul de intalnire pentru plecarea catre activitati sau terenul de aventura.

Prima zi de tabara a inceput cu un” typical English breakfast”,  iar apoi copiii au fost invitati sa faca un tur al campusului, pentru a vedea cladirile in care se desfasoara cursurile de limba engleza, terenul de aventura si pentru a se familiariza cu imprejurimile. Tot atunci au facut cunostinta cu persoanele din staff si le-au fost prezentate regulile campusului.

Rand pe rand, copii au sustinut testul de limba engleza, pentru stabilirea grupelor, in functie de varsta si de nivelul de cunoastere.

Au inceput apoi activitatile, bucurandu-se de privelistea frumoasa si de soarele care ne rasfata de cand am ajuns aici. Suntem surprinsi, dar extrem de bucurosi, sa constatam ca si englezii au VARAAAAAAAAA!

In fiecare zi au fost aproximativ 25 – 26 de grade Celsius, asa ca au putut participa la toate activitatile din program, desfasurate afara.

Atat cursurile de limba engleza, cat si activitatile sunt educative si interactive, le stimuleaza creativitatea, le pun mintea la contributie si sunt concepute astfel incat sa fie si distractive.

Cei mici (Eric, Antonia, Catalina si Aniela) au cursurile in prima parte a zilei, intre orele 09:30 si 13:15, cu pauza de 10 minute la fiecare ora, iar activitatile de la 14:30 la 18:15 (3 activitati/zi). Seara, toti copiii din campus au posibilitatea de a-si alege programul, optand intre: cinema, foc de tabara, sporturi, twister, internet, etc.

Cei mai mari ( Eden, Daria, Ioana, Elena, Madalina, Matei, Cosmin, Mihai, Alex, Sebi si Stefan ) au activitatile dimineata si cursurile dupa – amiaza.

Copiii pot lua micul dejun intre orele 07:00 – 09:00, pranzul 12:00 – 14:00, iar cina 17:00 – 19:00.

Grupele sunt internationale, pentru a-i incuraja sa comunice cat mai mult in limba engleza, dar si pentru a afla noutati despre cultura si modul de viata al celorlalti colegi.

Pe parcursul primei saptamani, cu totii au luat parte la activitati interesante precum:

•  High Equilibrium, Crate Stack, Abseiling, etc – prin care si-au invins frica de inaltime, s-au distrat si si-au facut prieteni noi.

•  Team Challenge, Problem Solving, Field Games, Orienteering, etc  – unde li s-a solicitat atentia individuala si au invatat importanta lucrului in echipa.

•  Outdoor Climbing, Archery, Indoor/Outdoor Lazer, Aerial Runway, etc   - concepute pentru a-i ajuta sa-si gaseasca sau dezvolte anumite abilitati.

Totul se desfasoara in deplina siguranta, fiecare instructor fiind pregatit pentru a da primul ajutor si avand experienta in lucrul cu copii si derularea acestor programe.

Pentru ca vineri vremea a fost excelenta, membrii staff-ul s-au gandit sa le faca o surpriza copiilor si sa organizeze diferite jocuri cu apa. S-au stropit cu pistoalele cu apa, s-au „batut” cu spuma, a fost nebunie aici!

Pentru a continua distractia  am luat cina in aer liber, organizatorii au pregatit un gratar si apoi a urmat petrecerea (DISCO NIGHT).

Intr-una dintre zile am vrut sa ne relaxam si am fost impreuna cu copiii la Pizza Hut, aflata la 10 minute de mers pe jos de campus si apoi la un Supermarket, de unde am cumparat, printre altele, toate bomboanele din magazin.

Joi am avut placerea de a vizita LONDRA, aflata in plina sarbatoare, cu ocazia desfasurarii Jocurilor Olimpice.

Pregatita  sa ne intampine cum se cuvine, capitala Angliei ne-a arat tot ce are mai frumos. La sosirea in Londra, am fost intampinati de un ghid profesionist, care ne-a prezentat cele mai importante obiective turistice.

Turul a inceput de la LONDON EYE, am traversat apoi TAMISA, pe WESTMINSTER BRIDGE, indereptandu-ne catre emblematicul BIG BEN si HOUSE OF PARLIAMENT.

Am traversat PARLIAMENT SQUARE catre WESTMINSTER ABBEY, despre care am aflat foarte multe lucruri interesante de la ghidul nostru. De acolo ne-am indreptat catre TRAFALGAR SQUARE, trecand prin parcul ST. JAMES, care inconjoara BUCKINGHAM PALACE. Excurisa noastra s-a incheiat  in  COVENT GARDEN, unde am avut free time.

Desigur, ghidul ne-a facut o prezentare generala a Londrei si ne-a povestit lucruri interesante despre fiecare obiectiv in parte.

Sambata am plecat in grup organizat in Ashford, unde am avut timp liber pentru a vizita centrul comercial si pentru o mica repriza de shopping.

Am facut foarte multe poze, din care le-am selectat pe cele mai reprezentative, pe care le-am si postat pe pagina noastra de Facebook. Va invitam sa accesati acest link pentru a le vedea:

Nu este necesar sa aveti cont pe Facebook, puteti sa intrati pe site-ul nostru Tabere.com si sa accesati butonul de FaceBook, unde gasiti albumul cu pozele din tabara de la Ashford.

Cei mai multi dintre dumneavoastra vor citit acest e-mail probabil maine, cand noi vom fi la THORPE PARK – faimosul parc de distractii, aflat in apropierea Londrei.

Urmeza miercuri excursia la CANTERBURY, iar in masura in care ne permite timpul vom reveni cu impresii si pentru saptamana in curs.